Terug naar het overzicht
cover
Bach, J.S. Wo soll ich fliehen hin
€ 22,99 Bestellen
Toevoegen aan winkelmandje Bestellen

Bach, J.S.

Wo soll ich fliehen hin

4250128519113

Componist Bach, J.S.
Titel Wo soll ich fliehen hin
Artiest Cellini Consort
Artikel nr. 0001911RAM
EAN Code 4250128519113
Aantal CD's 1
Label RAMEE
Releasedatum 2019-07-01
# Titel & Artiest Tijd
1 I. Allemande — Tore Eketorp; Brian Franklin; Thomas Goetschel 003:38
2 II. Courante — CELLINI CONSORT 002:18
3 III. Sarabande — CELLINI CONSORT 005:12
4 IV. Gavotte — CELLINI CONSORT 001:19
5 V. Gigue — CELLINI CONSORT 004:22
6 I. Andante — Tore Eketorp; Brian Franklin; Thomas Goetschel 002:03
7 II. Fuga — CELLINI CONSORT 003:25
8 Kommst du nun, Jesu, vom Himmel herunter, BWV 650 — Tore Eketorp; Brian Franklin; Thomas Goetschel 004:10
9 Ach Gott und Herr, BWV 692 — Tore Eketorp; Brian Franklin; Thomas Goetschel 002:02
10 I. Allegro assai — Tore Eketorp; Brian Franklin; Thomas Goetschel 004:18
11 II. Andante — CELLINI CONSORT 004:32
12 III. Presto — CELLINI CONSORT 004:39
13 Trio super Nun komm' der Heiden Heiland, BWV 660 — Tore Eketorp; Brian Franklin; Thomas Goetschel 003:41
14 Wo soll ich fliehen hin, BWV 646 — Tore Eketorp; Brian Franklin; Thomas Goetschel 002:26
15 I. Adagio — Tore Eketorp; Brian Franklin; Thomas Goetschel 001:58
16 II. Allegro — CELLINI CONSORT 003:49
17 III. Andante — CELLINI CONSORT 004:48
18 IV. Allegro — CELLINI CONSORT 004:27
19 Wer nur den lieben Gott lässt walten, BWV 691 — Tore Eketorp; Brian Franklin; Thomas Goetschel 002:19

Wo soll ich fliehen hin is de titel van een cantate maar ook van orgelwerken die Bach op basis van deze koraalmelodie heeft gemaakt. Als er één componist bedreven was in de kunst van het bewerken, was het wel Bach. Hier krijgt hij een hele schaal vol koekjes van eigen deeg geserveerd. Het Cellini Consort bestaat uit een Zweed, een Amerikaan en een Zwitser, alle drie gambaspelers die in Zwitserland zijn opgeleid en daar ook wonen en werken. Sinds 2012 vormen ze een trio. In dit geval hebben ze voor hun bezetting composities gearrangeerd die Bach voor toetsinstrumenten had geconcipieerd. Zo krijgen de vijfde Franse suite en het Italiaans concert een verrassend nieuw geluid, veel lager en brommeriger dan op het klavecimbel. Als de oren even doorzetten, doen de excentrieke bewerkingen niet eens zo geforceerd aan. Dat geldt des te meer voor de transcripties van orgelwerken, zoals Kommst du nun, Jesu, vom Himmel herunter, Ach Gott und Herr, Nun komm der Heiden Heiland, Wer nun den lieben Gott lässt walten en natuurlijk Wo soll ich fliehen hin. Ze lijken geschapen voor de levendige muzikaliteit en het diep gonzende, sonore samenspel van dit uitzonderlijke trio.

Eddie Vetter (Klassieke Zaken 4-2019)

  • cover
  • cover
Terug naar het overzicht