0639842302425
Componist | Händel, G.F. |
Titel | Rodelinda |
Artiest | Orchestra of the Age of Enlightenment / Christie, W e.a. |
Artikel nr. | 0639842302425 |
EAN Code | 0639842302425 |
Aantal CD's | 1 |
Label | NVC Arts |
Releasedatum | 2006-01-20 |
# | Titel & Artiest | Tijd |
---|---|---|
1 | Ouvertüre — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
2 | Hò perduto il caro sposo (1. Akt) — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
3 | Duca, vedesti mai più bel disprezzo — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
4 | E tu dice d'amarmi? — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
5 | Eduige, t'inganni — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
6 | Pompe, vane di morte — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
7 | Ombre, piante, urne funeste — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
8 | Baci inutili e vani — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
9 | E ben, Duca — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
10 | Unolfo, oh Dio — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
11 | Sì, l'infida consorte — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
12 | Già perdesti, oh signora (2. Akt) — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
13 | Rodelinda, è pur ver? — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
14 | Unulfo, Garibaldo, in questo seno — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
15 | Con rauco mormorio piangono — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
16 | Vive il mio sposo? — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
17 | Ah! sì, ecco lo sposo — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
18 | Del german nel periglio ritorna a naufragar (3. Akt) — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
19 | O falso è Bertarido — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
20 | Chi di voi fu più infedele — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
21 | Non temere — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
22 | Amico, ah, che a me duole — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
23 | Fatto inferno è il mio petto — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
24 | Che miro? — GLYNDEBOURNE FESTIVAL OPERA | |
25 | Credits — (keine Angaben) |
Rodelinda heeft de hele 20e eeuw door als een van Händels beste opera’s gegolden: pakkend verhaal, geloofwaardige personages, schitterende muziek en meeslepende aria’s. Je hoeft geen barokspecialist te zijn om de parallellen te zien met Beethovens Fidelio. Net als in die icoon van onverbrekelijke huwelijksbanden, blijft ook hier de titelheldin haar man door dik en dun trouw. Bewust geënsceneerd als ware het een zwijgende film – een zwart-wit suggestie met donker achterdoek waartegen de personages hun zwaar aangezette, scherp belichte mimiek laten spreken – is deze productie uit zijn historische tijd gekatapulteerd naar het begin van de vorige eeuw. De overacting slaat een brug naar de barokke, gestileerde poses waar we tegenwoordig nog steeds wat huiverig voor zijn. Anna Caterina Antonacci is als chique Rodelinda in topvorm. Andreas Scholl toont als de sombere Bertarido een onverwachte elegantie in zijn Glyndebourne-debuut. William Christie ondersteunt met het Orchestra of the Age of Enlightenment de scherpte van deze productie met accenten op de juiste plaats. Een smetteloos product op basis van bijna een eeuw Händelrevival.
Marijke Schouten