9 NACHT OVER JAVA 4:17 — FROMMERMANN
10 NOOIT EEN ACHT 4:09 — FROMMERMANN
11 DIEP IN MIJN HART 3:33 — FROMMERMANN
12 WERELD ZONDER JOU 3:40 — FROMMERMANN
13 ZONDER BAGAGE 4:03 — FROMMERMANN
14 HOLLANDIA MEDLEY 5:45 — FROMMERMANN

NL is het nieuwe album van Frommermann. De cd verschijnt op maandag 25 november 2019. Nooit eerder brachten de zeven heren een compleet Nederlandstalig album uit. “De muziek bevindt zich op het snijvlak van kleinkunst, klassiek en jazz en reikt tot de meest recente popmuziek”, zegt Paul van Utrecht, gitarist en voorman van Frommermann. “We zingen een bonte mix van iconische hits uit een ver en minder ver verleden. Van Jules de Corte tot Ramses Shaffy en van Harry Bannink tot Marco Borsato. Allemaal liedjes die gegrift staan in het collectieve muziekgeheugen van Nederland.” Opzienbarend is de Hollandia medley, gearrangeerd door Rutger de Bekker. In ruim vijf minuten passeren 29 hoogte- en dieptepunten uit veertig jaar Nederpop de revue. In deze medley wordt Frommermann voor het eerst in zijn bestaan begeleid door een vierkoppige band.

Ik zou wel eens willen weten is één van de meest klassieke tracks op het album. In de uitvoering van Frommermann, met Marc Pantus en Fabian Egli als nieuwe zangers in hun midden, krijgt dit prachtige lied van Jules de Corte Schubertiaanse allure. Nacht over Java van The Ramblers gaat geheel in stijl met ukelele en lapsteel. Diep in mijn hart van Jaap Valkhoff en Telkens weer van Ruud Bos ontroeren, in Poen en Had je niet die mooi blauwe ogen klinkt de kwinkslag en met Hoe platter het bord van Johnny and Jones knipoogt Frommermann naar de closeharmony jazz. Wereld zonder jou, de hit van Marco Borsato en Trijntje Oosterhuis, is het enige a capella lied op de cd.

Frommermann bestaat uit de zangers Jan-Willem Schaafsma, Erik Slik, Fabian Egli, Jan Willem Baljet en Marc Pantus, gitarist Paul van Utrecht en pianist David Bollen.

Frommermann - NL
De cd wordt in eigen beheer uitgebracht en is vanaf 25 november in de vakhandel en online verkrijgbaar. Het presentatieconcert vindt op zondag 24 november om 15.00 uur plaats in de Uilenburgersjoel, Nieuwe Uilenburgerstraat 91, Amsterdam.