Terug naar het overzicht
cover
Biber, Heinrich Ignaz Franz Mystery (Rosary) Sonatas
€ 26,99 Bestellen
Toevoegen aan winkelmandje Bestellen

Biber, Heinrich Ignaz Franz

Mystery (Rosary) Sonatas

3149020946244

Componist Biber, Heinrich Ignaz Franz
Titel Mystery (Rosary) Sonatas
Artiest Amandine Beyer / Gli Incogniti
Artikel nr. 2094624130399
EAN Code 3149020946244
Aantal CD's 2
Label HARMONIA G - O HARMONIA MUNDI
Releasedatum 2023-02-17
# Titel & Artiest Tijd
1 1. Präludium — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 002:01
2 2. Variation - Aria: Allegro - Variation - Adagio - Variation — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 002:01
3 3. Finale — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 000:58
4 1. Sonate: Presto — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 001:29
5 2. Allaman(da) — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 002:00
6 3. Presto — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 000:40
7 1. Sonate: Presto - Adagio — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 001:11
8 2. Courente - Double — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 002:22
9 3. Adagio — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 001:27
10 Rosenkranz-Sonate Nr. 4 (Christi Darstellung im Tempel) — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 006:20
11 1. Präludium: Presto — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 000:50
12 2. Allaman(da) — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 001:20
13 3. Guigue — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 001:09
14 4. Saraban(da) - Double — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 003:04
15 1. Lamento - Presto — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 002:52
16 2. (ohne Satzbezeichnung) — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 002:07
17 3. Adagio — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 000:40
18 4. (ohne Satzbezeichnung) — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 000:50
19 1. Allamanda - Variation — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 002:58
20 2. Sarab(anda) - Variation - Variation - Variation — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 004:16
21 1. Adagio - Presto - Adagio — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 001:55
22 2. Guigue - Double 1: Presto - Double 2 — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 003:27
23 1. Sonate — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 001:50
24 2. Courante - Double - Double — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 002:58
25 3. Finale — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 001:19
1 1. Präludium — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 001:08
2 2. Aria - Variation - Variation — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 002:58
3 3. Adagio - Variation - Variation — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 003:33
4 1. Sonate — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 002:27
5 2. Surexit Christus hodie — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 004:13
6 3. Adagio — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 001:08
7 1. Intrada — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 000:36
8 2. Aria Tubicinum — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 001:13
9 3. Allamanda — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 001:39
10 4. Courente - Double — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 002:20
11 1. Sonate — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 003:02
12 2. Gavott(a) — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 001:19
13 3. Guigue — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 001:26
14 4. Sarabanda — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 001:35
15 1. Präludium — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 001:57
16 2. Aria - Guigue — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 005:29
17 1. Sonate — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 001:22
18 2. Aria - Variation - Variation - Variation — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 004:03
19 3. Canzon(a) — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 001:21
20 4. Sarabanda - Double — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 002:47
21 Rosenkranz-Sonate Nr. 16 (Passacaglia) (Schutzengel-Sonate) — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI 007:50

Hoe meer barokviolisten erbij komen, hoe meer complete opnamen van Bibers Rosenkranzsonaten we in de kast kunnen zetten. Want welke violist wil deze magistrale cyclus van vijftien sonates plus een hemelse passacaglia nu níét integraal opnemen? Zo beschouwd hebben we op de versie van Amandine Beyer behoorlijk lang moeten wachten. Zij is immers al jaren een van de grote smaakmakers aan het barokvioolfront. Die reputatie bewijst ze wederom met haar complete rozenkrans en ze nestelt zich direct comfortabel in de voorhoede van de reeks uitvoeringen van dit opus. Ze brengt grote contrasten aan in tempo zonder in de allersnelste passages ook maar een moment uit de bocht te vliegen, ze kan eindeloos lange lijnen trekken in andere delen, en haar uitvoering van de afsluitende passacaglia voert ons inderdaad rechtstreeks de hemel in. Het spelen op per sonate verstemde vioolsnaren, scordatura, geeft haar niet de minste problemen. Doordat Biber in iedere sonate een andere stemming van de viool voorschrijft zijn de sonates onderling sterk contrasterend, en Beyer buit dat optimaal uit. Daarbij wordt ze gesteund door haar alerte continuogroep, waarvan de bezetting per sonate heel precies wordt aangepast aan de muziek. Een ideale uitvoering.

Marcel Bijlo (Klassieke Zaken 1-2023)

  • cover
  • cover
Terug naar het overzicht