3149020946244
Componist | Biber, Heinrich Ignaz Franz |
Titel | Mystery (Rosary) Sonatas |
Artiest | Amandine Beyer / Gli Incogniti |
Artikel nr. | 2094624130399 |
EAN Code | 3149020946244 |
Aantal CD's | 2 |
Label | HARMONIA G - O HARMONIA MUNDI |
Releasedatum | 2023-02-17 |
# | Titel & Artiest | Tijd |
---|---|---|
1 | 1. Präludium — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 002:01 |
2 | 2. Variation - Aria: Allegro - Variation - Adagio - Variation — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 002:01 |
3 | 3. Finale — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 000:58 |
4 | 1. Sonate: Presto — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 001:29 |
5 | 2. Allaman(da) — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 002:00 |
6 | 3. Presto — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 000:40 |
7 | 1. Sonate: Presto - Adagio — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 001:11 |
8 | 2. Courente - Double — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 002:22 |
9 | 3. Adagio — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 001:27 |
10 | Rosenkranz-Sonate Nr. 4 (Christi Darstellung im Tempel) — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 006:20 |
11 | 1. Präludium: Presto — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 000:50 |
12 | 2. Allaman(da) — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 001:20 |
13 | 3. Guigue — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 001:09 |
14 | 4. Saraban(da) - Double — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 003:04 |
15 | 1. Lamento - Presto — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 002:52 |
16 | 2. (ohne Satzbezeichnung) — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 002:07 |
17 | 3. Adagio — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 000:40 |
18 | 4. (ohne Satzbezeichnung) — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 000:50 |
19 | 1. Allamanda - Variation — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 002:58 |
20 | 2. Sarab(anda) - Variation - Variation - Variation — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 004:16 |
21 | 1. Adagio - Presto - Adagio — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 001:55 |
22 | 2. Guigue - Double 1: Presto - Double 2 — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 003:27 |
23 | 1. Sonate — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 001:50 |
24 | 2. Courante - Double - Double — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 002:58 |
25 | 3. Finale — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 001:19 |
1 | 1. Präludium — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 001:08 |
2 | 2. Aria - Variation - Variation — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 002:58 |
3 | 3. Adagio - Variation - Variation — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 003:33 |
4 | 1. Sonate — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 002:27 |
5 | 2. Surexit Christus hodie — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 004:13 |
6 | 3. Adagio — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 001:08 |
7 | 1. Intrada — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 000:36 |
8 | 2. Aria Tubicinum — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 001:13 |
9 | 3. Allamanda — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 001:39 |
10 | 4. Courente - Double — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 002:20 |
11 | 1. Sonate — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 003:02 |
12 | 2. Gavott(a) — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 001:19 |
13 | 3. Guigue — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 001:26 |
14 | 4. Sarabanda — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 001:35 |
15 | 1. Präludium — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 001:57 |
16 | 2. Aria - Guigue — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 005:29 |
17 | 1. Sonate — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 001:22 |
18 | 2. Aria - Variation - Variation - Variation — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 004:03 |
19 | 3. Canzon(a) — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 001:21 |
20 | 4. Sarabanda - Double — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 002:47 |
21 | Rosenkranz-Sonate Nr. 16 (Passacaglia) (Schutzengel-Sonate) — AMANDINE BEYER GLI INCOGNITI | 007:50 |
Hoe meer barokviolisten erbij komen, hoe meer complete opnamen van Bibers Rosenkranzsonaten we in de kast kunnen zetten. Want welke violist wil deze magistrale cyclus van vijftien sonates plus een hemelse passacaglia nu níét integraal opnemen? Zo beschouwd hebben we op de versie van Amandine Beyer behoorlijk lang moeten wachten. Zij is immers al jaren een van de grote smaakmakers aan het barokvioolfront. Die reputatie bewijst ze wederom met haar complete rozenkrans en ze nestelt zich direct comfortabel in de voorhoede van de reeks uitvoeringen van dit opus. Ze brengt grote contrasten aan in tempo zonder in de allersnelste passages ook maar een moment uit de bocht te vliegen, ze kan eindeloos lange lijnen trekken in andere delen, en haar uitvoering van de afsluitende passacaglia voert ons inderdaad rechtstreeks de hemel in. Het spelen op per sonate verstemde vioolsnaren, scordatura, geeft haar niet de minste problemen. Doordat Biber in iedere sonate een andere stemming van de viool voorschrijft zijn de sonates onderling sterk contrasterend, en Beyer buit dat optimaal uit. Daarbij wordt ze gesteund door haar alerte continuogroep, waarvan de bezetting per sonate heel precies wordt aangepast aan de muziek. Een ideale uitvoering.
Marcel Bijlo (Klassieke Zaken 1-2023)