7318599921518
Componist | Bach, J.S. |
Titel | Musikalisches Opfer, BWV 1079 |
Artiest | Bach Collegium Japan |
Dirigent | Suzuki, Masaaki |
Artikel nr. | 0002151BIS |
EAN Code | 7318599921518 |
Aantal CD's | 1 |
Label | BIS |
Releasedatum | 2017-10-01 |
# | Titel & Artiest | Tijd |
---|---|---|
1 | Canones diversi super Thema Regium: Kanon Nr. 1 für Cembalo — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 001:58 |
2 | Canones diversi super Thema Regium: Kanon Nr. 2 für 2 Violinen, Violoncello und Cembalo — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 000:53 |
3 | Canones diversi super Thema Regium: Kanon Nr. 3 für Flöte, Violine und Viola — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 000:56 |
4 | Canones diversi super Thema Regium: Kanon Nr. 4 für 2 Violinen, Violoncello und Cembalo — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 001:16 |
5 | Canones diversi super Thema Regium: Kanon Nr. 5 für Flöte, Violine, Viola, Violoncello und Cembalo — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 005:59 |
6 | Canones diversi super Thema Regium: Kanonische Fuge für Violine, Viola, Violoncello und Cembalo — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 002:32 |
7 | Ricercar für Cembalo — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 006:12 |
8 | Canon perpetuus super thema Regium (für Flöte, Violine, Violoncello und Cembalo) — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 000:59 |
9 | Ricercar für Cembalo — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 007:27 |
10 | Quaerendo invenietis: Kanon für Cembalo — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 001:18 |
11 | Quaerendo invenietis: Kanon für 2 Violinen und Cembalo — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 002:30 |
12 | Sonata sopr'il soggetto Reale: 1. Largo — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 005:49 |
13 | Sonata sopr'il soggetto Reale: 2. Allegro — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 005:57 |
14 | Sonata sopr'il soggetto Reale: 3. Andante — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 003:27 |
15 | Sonata sopr'il soggetto Reale: 4. Allegro — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 003:04 |
16 | Kanon für Flöte, Violine, Violoncello und Cembalo "Canon perpetuus" — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 002:40 |
17 | Aria — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 002:25 |
18 | Nr. 1 Canon simplex — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 000:32 |
19 | Nr. 2 All' roverscio — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 000:33 |
20 | Nr. 3 Beede vorigen Canones zugleich, motu recto e contrario — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 000:33 |
21 | Nr. 4 Motu contrario e rectu — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 000:29 |
22 | Nr. 5 Canon duplex a 4 — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 000:33 |
23 | Nr. 6 Canon simplex über besagtes Fundament a 3 — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 000:35 |
24 | Nr. 7 Idem a 3 — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 000:26 |
25 | Nr. 8 Canon simplex, il soggetto in Alto a 3 — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 000:34 |
26 | Nr. 9 Canon in unisono post semifusam a 3 — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 000:31 |
27 | Nr. 10 Alio modo per syncopationes et per ligaturas a 2 - Evolutio — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 000:44 |
28 | Nr. 11 Canon duplex übers Fundament a 5 — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 000:33 |
29 | Nr. 12 Canon duplex über besagte Fundamental-Noten a 5 — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 001:02 |
30 | Nr. 13 Canon triplex a 6 — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 000:36 |
31 | Nr. 14 Canon a 4 per Augmentationem et Diminutionem — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 000:52 |
32 | 1. Largo — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 003:04 |
33 | 2. Vivace — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 000:59 |
34 | 3. Adagio — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 002:14 |
35 | 4. Presto — BACH COLLEGIUM JAPAN/ MASAAKI SUZUKI | 001:44 |
Masaaki Suzuki behoeft als dirigent van het Bach Collegium Japan geen introductie meer. Zijn kennis over Bach wordt net als de registratie van de volledige reeks cantates internationaal geroemd. En hoewel hij regelmatig vanaf het klavecimbel dirigeert is hij zelden solo of in een kamermuzikale context te horen. Daar brengt deze schitterende cd met twee even belangwekkende als intrigerende Bachwerken verandering in. Suzuki geeft een stuwende vertolking van de Goldbergvariaties en zorgt als kloppend hart en motor voor een enerverend Musikalisches Opfer. Een absolute aanwinst.
Aangenaam Klassiek 2017