0190758617725
Componist | Handel, George Frideric |
Titel | Mio Caro |
Artiest | Kermes, Simone |
Artikel nr. | 006177219075 |
EAN Code | 0190758617725 |
Aantal CD's | 1 |
Label | SONY CLASSICAL |
Releasedatum | 2019-02-07 |
# | Titel & Artiest | Tijd |
---|---|---|
1 | Rinaldo, HWV 7a, Act I, Scene 5: Furie terribili! — Amici Veneziani | 001:59 |
2 | Giulio Cesare in Egitto, HWV 17, Act III, Scene 3: Piangero la sorte mia — Amici Veneziani | 007:00 |
3 | La Resurrezione, HWV47, Part I: Disserratevi, o porte d'Averno — Amici Veneziani | 005:30 |
4 | Amadigi di Gaula, HWV 11, Act I, Scene 4: Ah, spietato — Amici Veneziani | 007:00 |
5 | Il trionfo del tempo e del disinganno, HWV 46a, Part II: Come nembo che fugge col vento — Amici Veneziani | 006:02 |
6 | Serse, HWV 40, Act I, Scene 1: Ombra mai fu — Amici Veneziani | 003:15 |
7 | Teseo, HWV 9, Act V, Scene1: Moriro, ma vendicata — Amici Veneziani | 004:40 |
8 | Rodelinda, regina de' Longobardi, HWV 19, Act III, Scene 4: Se 'l mio duol non e si forte — Amici Veneziani | 006:48 |
9 | Athalia, HWV 52, Part II, Scene 4: My vengeance awakes me — Amici Veneziani | 004:29 |
10 | Saul, HWV 53, Act II, Scene 2: Author of Peace — Amici Veneziani | 004:13 |
11 | Deidamia, HWV 42, Act III, Scene 2: M'hai resa infelice — Amici Veneziani | 004:38 |
12 | Lotario, HWV 26, Act I, Scene 10: Scherza in mar la navicella — Amici Veneziani | 006:16 |
13 | Neun deutsche Arien, HWV 205, No. 4: Süße Stille, sanfte Quelle — Amici Veneziani | 005:24 |
14 | The Triumph of Time and Truth, HWV 71, Part III: Guardian Angels — Amici Veneziani | 006:48 |
15 | Rinaldo, HWV 7a, Act II, Scene 4: Lascia ch'io pianga — Amici Veneziani | 005:48 |
De Duitse sopraan Simone Kermes staat bekend als een avontuurlijke zangeres. Bij vorige albums, doorgaans vol onbekende muzikale pareltjes, prijkte zij vaak fantasievol uitgedost op de cover. Op de albumcover van Mio caro Händel kijkt zij haar publiek in stemmig en ingetogen zwart aan. Dat verraadt misschien al meteen iets over haar nieuwe cd: een Händelrecital waarin zij terugkeert naar de basis, met bekendere aria’s van de componist. Maar zelfs van de ‘gewone’ Händel weet Kermes nog iets bijzonders te maken. Ze heeft nu eenmaal een uniek en onmiddellijk herkenbaar stemgeluid en een enorm gevoel voor drama. Haar sopraan is onverminderd puur en soepel, wat zorgt voor imposant vocaal vuurwerk in de virtuozere aria’s, zoals het spectaculaire Disserratevi, o porte d’Averno uit het oratorium La Resurrezione waarin de hels moeilijke coloraturen met het grootste gemak uit haar keel parelen. In Se’l mio duol non è si forte uit Rodelinda, diep doorvoeld en soms fluisterzacht gezongen, laat Kermes horen dat zij vocaal minstens zo imposant is in Händels intiemere muziek. Het barokorkest Amici Veneziani, onder leiding van eerste violist Boris Begelman, draagt met een prettig pezige en dramatische klank aanzienlijk bij aan het muzikale genot.
Benjamin Rous (1-2019)