0828021608223
Componist | Buxtehude |
Titel | Membra Jesu Nostri |
Artiest | The Sixteen |
Artikel nr. | 0016082COR |
EAN Code | 0828021608223 |
Aantal CD's | 1 |
Label | CORO |
Releasedatum | 2019-12-01 |
# | Titel & Artiest | Tijd |
---|---|---|
1 | Ad Manus, 5 In cruore tu lotum (Alt, Tenor, Bass) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:38 |
2 | Ad Manus 6 Quid sunt plagae (Chor) — Christophers, Harry / The Sixteen | 002:05 |
3 | Ad Latus, 1 Sonata — Christophers, Harry / The Sixteen | 000:28 |
4 | Ad Latus, 2 Surge, amica mea (Chor) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:53 |
5 | Ad Latus, 3 Salve latus (Sopran) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:16 |
6 | Ad Latus, 4 Ecce tibi appropinquo (Alt, Tenor, Bass) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:16 |
7 | Ad Latus, 5 Hora mortis (Sopran) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:14 |
8 | Ad Latus, 6 Surge, amica mea (Chor) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:57 |
9 | Ad Pectus, 1 Sonata — Christophers, Harry / The Sixteen | 000:44 |
10 | Ad Pectus, 2 Sicut modo geniti (Alt, Tenor, Bass) — Christophers, Harry / The Sixteen | 002:36 |
11 | Ad Pectus, 3 Salve, salus mea (Alt) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:31 |
12 | Ad Pectus, 4 Pectus mihi confer mundum (Tenor) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:30 |
13 | Ad Pectus, 5 Ave, verum templum (Bass) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:29 |
14 | Ad Pectus, 6 Sicut modo geniti (Alt, Tenor, Bass) — Christophers, Harry / The Sixteen | 002:42 |
15 | Ad Cor, 1 Sonata — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:56 |
16 | Ad Cor, 2 Vulnerasti cor meum (Sopran 1 und 2, Bass) — Christophers, Harry / The Sixteen | 002:04 |
17 | Ad Cor, 3 Summi regis cor (Sopran) — Christophers, Harry / The Sixteen | 000:45 |
18 | Ad Cor, 4 Per medullam (Sopran) — Christophers, Harry / The Sixteen | 000:46 |
19 | Ad Cor, 5 Viva cordis voce clamo (Bass) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:17 |
20 | Ad Cor, 6 Vulnerasti cor meum (Sopran 1 und 2, Bass) — Christophers, Harry / The Sixteen | 002:11 |
21 | Ad Faciem, 1 Sonata — Christophers, Harry / The Sixteen | 000:42 |
22 | Ad Faciem, 2 Illustra faciem tuam (Chor) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:30 |
23 | Ad Faciem, 3 Salve, caput cruentatum (Alt, Tenor, Bass) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:38 |
24 | Ad Faciem, 4 Dum me mori est necesse (Alt) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:38 |
25 | Ad Faciem, 5 Cum me jubes emigrare (Chor) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:18 |
26 | Ad Faciem, 6 Amen — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:44 |
27 | Ad Pedes, 1 Sinfonia — Christophers, Harry / The Sixteen | 000:49 |
28 | Ad Pedes, 2 Ecce super montes (Chor) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:10 |
29 | Ad Pedes, 3 Salve mundi salutare (Chor) — Christophers, Harry / The Sixteen | 000:45 |
30 | Ad Pedes, 4 Clavos pedium (Sopran) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:23 |
31 | Ad Pedes, 5 Dulcis jesu (Bass) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:26 |
32 | Ad Pedes, 6 Ecce super montes (Chor) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:16 |
33 | Ad Genua, 1 Sonata — Christophers, Harry / The Sixteen | 000:58 |
34 | Ad Genua, 2 Ad ubera portabimini (Chor) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:39 |
35 | Ad Genua, 3 Salve Jesu (Tenor) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:06 |
36 | Ad Genua, 4 Quid sum tibi responsuru (Alt) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:07 |
37 | Ad Genua, 5 Ut te quaeram (Sopran 1 und 2, Bass) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:06 |
38 | Ad Genua, 6 Ad ubera portabimini (Chor) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:45 |
39 | Ad Manus, 1 Sonata — Christophers, Harry / The Sixteen | 000:51 |
40 | Ad Manus, 2 Quid sunt plagae (Chgor) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:55 |
41 | Ad Manus, 3 Salve Jesu (Sopran) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:38 |
42 | Ad Manus, 4 Manus sanctae (Sopran) — Christophers, Harry / The Sixteen | 001:37 |
IN GESPREK MET...
De missie van Benjamin Goodson
De Engelse dirigent Benjamin Goodson is sinds 2020 chef-dirigent van het Groot Omroepkoor (GOK). Naast alle reguliere concerten presenteerde hij onder andere nieuwe formats en binnenkort verschijnt de eerste cd. Hoe is Goodson in Nederland beland en wat zijn zijn belangrijkste muzikale drijfveren?
Goodson komt uit een familie waarin muziek wel een rol speelde, maar waarin hij de eerste zou zijn die van muziek zijn beroep maakte. “Mijn oma was een goede amateurmusicus, en van haar kreeg ik mijn eerste pianolessen. De nadruk lag niet op klassieke muziek, ik hield evenveel van popmuziek. Ik zong in verschillende koren en ik zat met mijn beste vrienden in een band. We repeteerden eindeloos, en wat hadden we een plezier! Ik genoot van het unieke contact dat we onderling hadden op het podium, en ook van het effect van onze muziek op het publiek. We brachten iets moois en waardevols. Ik kan niet één moment aanwijzen waarop ik heb besloten om van mijn hobby mijn beroep te maken, maar toen ik een studiekeus moest maken dacht ik: waarom niet dat kiezen waar ik het meest van hou?”
Zo kwam Goodson met een koorbeurs terecht aan de Universiteit van Oxford waar hij niet alleen in diverse koren zong, maar ook directie studeerde. “Tijdens mijn studie heb ik zowel koren als orkesten gedirigeerd. Ik ontdekte dat koorleden en orkestmusici altijd iets van elkaars manier van musiceren kunnen leren. Denk aan de ritmische precisie en scherpzinnigheid van orkestleden versus het samen ademhalen, fraseren en samensmelten van de verschillende stemmen van zangers. Na mijn afstuderen kon ik meteen aan de slag als koordirigent, want er zijn in Engeland net als in Nederland enorm veel amateurkoren die professionele dirigenten nodig hebben. Om een baan te vinden in de professionele scene is lastig, daarom ben ik in 2016 uitgeweken naar het continent waar ik ben begonnen als assistent-dirigent van het Rundfunkchor Berlin. Mede dankzij die baan werd ik regelmatig gevraagd als gastdirigent bij andere gezelschappen. Zo werd ik in 2018 uitgenodigd door het Groot Omroepkoor om Mozarts Requiem in te studeren, en dat leidde al snel tot mijn positie als chef-dirigent.”
Met het GOK heeft Goodson de afgelopen jaren veel bereikt en hij voelt nog altijd een enorme klik met de musici. “Naast de reguliere concerten die we als omroepkoor geven en uitzenden, zowel a capella als met orkesten, zoek ik ook naar nieuwe formats om oude en nieuwe muziek bij een zo breed mogelijk publiek bekend te maken. Tijdens de concerten in de serie The Living Room speelt het theatrale aspect bijvoorbeeld een belangrijke rol. Ik zie het als mijn missie om het GOK als koor van de Nederlandse Publieke Omroep nóg zichtbaarder te maken in de samenleving – met alle middelen die we hebben, dus ook tv, live webcasts en podcasts.”
Noortje Zanen (Klassieke Zaken 3-4-2023)