0190758229423
Titel | Latin Album : Besame Mucho |
Artiest | Florez, Juan Diego |
Artikel nr. | 002294219075 |
EAN Code | 0190758229423 |
Aantal CD's | 1 |
Label | SONY CLASSICAL |
Releasedatum | 2018-09-20 |
# | Titel & Artiest | Tijd |
---|---|---|
1 | Besame mucho — FLOREZ, JUAN DIEGO | 003:57 |
2 | El tamalito — Parodi, Leonardo "Gigio" | 004:55 |
3 | Sombras — FLOREZ, JUAN DIEGO | 004:20 |
4 | Aquarela do Brasil — Marco da Costa / Jardim, Matheus / Ribeiro, Luis | 004:21 |
5 | Cucurrucucu paloma — FLOREZ, JUAN DIEGO | 005:16 |
6 | La pollera colora — Ovalles, Gustavo / Parodi, Leonardo "Gigio" / Fuentes, Victor | 003:01 |
7 | Caballo viejo — Morales, Jairo / Ovalles, Gustavo | 003:03 |
8 | Amaneci entre tus brazos — FLOREZ, JUAN DIEGO | 003:26 |
9 | Solo le pido a Dios — FLOREZ, JUAN DIEGO | 004:12 |
10 | Contigo en la distancia — FLOREZ, JUAN DIEGO | 003:39 |
11 | Jose Antonio — Parodi, Leonardo "Gigio" | 005:00 |
12 | La malagueña — FLOREZ, JUAN DIEGO | 006:04 |
13 | Guantanamera — Parodi, Leonardo "Gigio" / Fuentes, Victor | 003:01 |
14 | Cuando llora mi guitarra — FLOREZ, JUAN DIEGO | 003:39 |
15 | Cancion con todos — Ovalles, Gustavo | 003:11 |
16 | Si vas para Chile — FLOREZ, JUAN DIEGO | 003:25 |
17 | Volver — FLOREZ, JUAN DIEGO | 003:24 |
18 | El yerberito moderno — Parodi, Leonardo "Gigio" / Fuentes, Victor | 003:36 |
De Peruviaanse tenor Juan Diego Flórez veroverde de wereld met zijn fabuleuze zangtechniek en stralende hoge noten, die hij dan vaak nog met een triomfantelijke lach en enig bravoure – en ook met zichtbaar plezier in de muziek - lanceerde.
In een interview kwam ik ooit een andere Flórez tegen: een gevoelige en bescheiden man die aan het denken was over nieuw repertoire.
Op zijn nieuwe album Bésame Mucho komt die gevoelige kant ruimschoots aan de oppervlakte.
De tenor zingt hier Latijns-Amerikaans repertoire, begeleid door een enkele gitaar of een klein ensemble in wisselende bezetting: geen walmende, dikke, opgepoetste orkestarrangementen, maar een smaakvol spelende groep instrumentalisten.
Het plezier is nog steeds hoorbaar, de fabuleuze techniek ook – stralende hoge noten, maar ook een bijna oneindig pianissimo in falset in Cucurrucucú paloma – met daarbij de intimiteit en het charisma dat deze zanger nu eenmaal aankleeft.
Er zullen altijd mensen zijn die de aanpak te opera-achtig vinden: op de eerste plaats hoort de goede verstaander echter een man die zingt met zijn hart en die weet hoe deze muziek hoort te klinken. Probeer daarvoor Contigo en la distancia, waarin de stem van Flórez welhaast wegsmelt boven de piano.
Hein van Eekert (4-2018)