3760115300613
Componist | Poulenc, Francis |
Titel | Dialogues de Carmélites |
Artiest | Gritton, Susan \ Brunet, Sylvie \ Isokoski, Soile \ Resmark, Susanne \ Guilmette, Hélène \ Richter, Bernard \ Vernhes, Alain \ Bayerisches Staatsorchester \ Nagano, Kent \ Tcherniakov, Dmitri |
Artikel nr. | 0000061BAC |
EAN Code | 3760115300613 |
Aantal CD's | 1 |
Label | BELAIR CLASSIQUES |
Releasedatum | 2013-12-16 |
# | Titel & Artiest | Tijd |
---|---|---|
1 | Introduktion — VARIOUS ARTISTS | 000:59 |
2 | Premier tableau (1. Akt) — VARIOUS ARTISTS | 018:33 |
3 | Interlude — VARIOUS ARTISTS | 001:05 |
4 | Deuxième tableau — VARIOUS ARTISTS | 010:07 |
5 | Interlude — VARIOUS ARTISTS | 001:49 |
6 | Troisième tableau — VARIOUS ARTISTS | 008:25 |
7 | Interlude — VARIOUS ARTISTS | 001:19 |
8 | Quatrième tableau — VARIOUS ARTISTS | 018:48 |
9 | Premier tableau (2. Akt) — VARIOUS ARTISTS | 005:21 |
10 | Interlude — VARIOUS ARTISTS | 004:05 |
11 | Deuxième tableau — VARIOUS ARTISTS | 008:53 |
12 | Interlude — VARIOUS ARTISTS | 002:07 |
13 | Troisième tableau — VARIOUS ARTISTS | 010:26 |
14 | Quatrième tableau — VARIOUS ARTISTS | 013:57 |
15 | Premier tableau (3. Akt) — VARIOUS ARTISTS | 021:11 |
16 | Interlude — VARIOUS ARTISTS | 004:16 |
17 | Deuxième tableau — VARIOUS ARTISTS | 007:31 |
18 | Interlude — VARIOUS ARTISTS | 001:14 |
19 | Troisième tableau — VARIOUS ARTISTS | 009:51 |
20 | Interlude — VARIOUS ARTISTS | 001:40 |
21 | Quatrième tableau — VARIOUS ARTISTS | 009:07 |
22 | Abspann — VARIOUS ARTISTS | 006:01 |
Vergeet de nonnen, die zijn er niet. Wel een vrouwengemeenschap, opgesloten in een glazen huis. De wereld hebben ze buiten gelaten, maar de wereld kan ze nog steeds zien en zich met hen bemoeien. Claustrofobisch. Op het huis na is de bühne vrijwel leeg. Tcherniakov heeft de productie gestript tot een skelet, waardoor het verhaal je nog meer naar de keel grijpt. Blanche, fenomenaal gezongen en geacteerd door Susan Gritton, heeft duidelijk psychische problemen. Zij is niet bestemd om te overleven en dat doet zij ook niet, maar eerst gaat zij zich als een ware heldin ontpoppen. Constance, licht en meisjesachtig gezongen door Hélène Guilmette is een echte “spring in het veld”, maar veel minder naïef dan gebruikelijk. De tegenstelling tussen een kordate, hier nogal karikaturaal als een potachtige kapo neergezette Mère Marie (fantastische Susanne Resmark) en de lieve, duidelijk een andere koers ambiërende Madame Lidoine (Soile Isokoski op haar best) kan gewoon niet groter. Alain Vernhes is een hele goede Marquis de la Force en de Chevalier wordt heel erg mooi vertolkt door Bernard Richter. En vergeet de guillotine, want die is er ook niet. Tcherniakov heeft het einde veranderd, maar in dit geval zeg ik volmondig: JA!
Basia Jaworski