Terug naar het overzicht
cover
d’Ollone, Max Collection Prix de Rome Vol. 4
€ 35,99 Bestellen
Toevoegen aan winkelmandje Bestellen

d’Ollone, Max

Collection Prix de Rome Vol. 4

9788493968632

Componist d’Ollone, Max
Titel Collection Prix de Rome Vol. 4
Artiest Flemish Radio Choir \ Brussels Philharmonic
Dirigent Niquet, Hervé
Artikel nr. 0001010ES
EAN Code 9788493968632
Aantal CD's 2
Label EDICIONES SINGULARES
Releasedatum 2013-01-29
# Titel & Artiest Tijd
1 Prélude — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 001:42
2 Rezitativ: Magré votre promesse — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 002:41
3 Duett: J'avais fait un beau rêve — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 002:39
4 Rezitativ und Arie: Non, je n'espère plus voir renaître la flamme — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 003:39
5 Rezitativ: Seigneur, de vos guerriers châtiez l'insolence — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 003:38
6 Trio und Rezitativ: Ce qui fait les héros — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 002:13
7 Rezitativ: Et vous supporterez plus longtemps cette injure — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 001:49
8 Sous-bois — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 003:33
9 L'Été — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 005:33
10 Prélude — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 001:45
11 Rezitativ und Arie: Ce soir, m'a-t-elle dit — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 002:44
12 Rezitativ: Aux pâles clartés des blondes étoiles — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 003:22
13 Duett: Mon amour a-t-il donc pour toi — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 004:15
14 Rezitativ und Trio: Et ton serment que l'Évangile — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 002:45
15 Rezitativ: Eh bien, voici le jour — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 004:38
16 Pendant la tempête — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 004:02
1 Prélude — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 001:55
2 Rezitativ und Arie: C'est bien ici - Dans ces lieux — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 003:39
3 Rezitativ: Quelle plaintive voix a frappé mon oreille — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 002:05
4 Duett: Mes jours passés dans la prière — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 002:33
5 Duett: Rappelle-toi les jours passés plein de tendresse — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 005:45
6 Rezitativ: Où courez-vous? — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 001:51
7 Arioso: Crois-moi, Clarisse — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 001:05
8 Rezitativ und Trio: C'en est trop et j'aurai raison de ton injure — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 000:59
9 Rezitativ: Mon sang ge glace, est-ce la tombe — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 002:54
10 1. Molto maestoso — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 007:09
11 2. Andante — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 011:33
12 Hymne — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 004:26
13 Sposalizio — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE 008:40

In de prachtig vormgegeven serie Collection Prix de Rome is na boekjes, gewijd aan de inzendingen voor de Prix van Debussy, Saint-Saëns en Gustave Charpentier, een deel verschenen met werk van de vrijwel onbekende Fransman Max d’Ollone (1875-1959), een leerling van Gounod, Saint-Saëns en Massenet. In deze uitgave maar liefst zes inzendingen voor de Prix de Rome van d’Ollone uit de jaren 1894-1897. Daarnaast ook één zending uit Rome (1899) en een orkestratie van een pianostuk van Franz Liszt (1939). D’Ollone was nog piepjong toen hij meedong en in de prijzen viel: rond de twintig. Duidelijk hoorbaar zijn d’Ollones fascinatie voor Wagner en Liszt en de afwezigheid (of eerder: het voor zich houden) van een eigen gezicht. Dat zou pas later komen. Maar voor de rest: prachtig stromende muziek en briljante orkestraties. Dit is romantiek ten top. Studenten moesten nu eenmaal passen in het stramien en – desnoods – een voetval doen om in Rome te studeren. Tijdens het spitten voor deze reeks komen de onderzoekers overigens van alles tegen. Zo stuitten ze ook op lang verloren gewaande werken van Paul Dukas, aan wie ongetwijfeld een volgend deel zal worden gewijd.

Jurjen Vis (2-2013)

  • cover
  • cover
Terug naar het overzicht