9788493968632
Componist | d’Ollone, Max |
Titel | Collection Prix de Rome Vol. 4 |
Artiest | Flemish Radio Choir \ Brussels Philharmonic |
Dirigent | Niquet, Hervé |
Artikel nr. | 0001010ES |
EAN Code | 9788493968632 |
Aantal CD's | 2 |
Label | EDICIONES SINGULARES |
Releasedatum | 2013-01-29 |
# | Titel & Artiest | Tijd |
---|---|---|
1 | Prélude — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 001:42 |
2 | Rezitativ: Magré votre promesse — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 002:41 |
3 | Duett: J'avais fait un beau rêve — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 002:39 |
4 | Rezitativ und Arie: Non, je n'espère plus voir renaître la flamme — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 003:39 |
5 | Rezitativ: Seigneur, de vos guerriers châtiez l'insolence — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 003:38 |
6 | Trio und Rezitativ: Ce qui fait les héros — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 002:13 |
7 | Rezitativ: Et vous supporterez plus longtemps cette injure — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 001:49 |
8 | Sous-bois — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 003:33 |
9 | L'Été — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 005:33 |
10 | Prélude — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 001:45 |
11 | Rezitativ und Arie: Ce soir, m'a-t-elle dit — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 002:44 |
12 | Rezitativ: Aux pâles clartés des blondes étoiles — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 003:22 |
13 | Duett: Mon amour a-t-il donc pour toi — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 004:15 |
14 | Rezitativ und Trio: Et ton serment que l'Évangile — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 002:45 |
15 | Rezitativ: Eh bien, voici le jour — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 004:38 |
16 | Pendant la tempête — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 004:02 |
1 | Prélude — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 001:55 |
2 | Rezitativ und Arie: C'est bien ici - Dans ces lieux — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 003:39 |
3 | Rezitativ: Quelle plaintive voix a frappé mon oreille — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 002:05 |
4 | Duett: Mes jours passés dans la prière — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 002:33 |
5 | Duett: Rappelle-toi les jours passés plein de tendresse — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 005:45 |
6 | Rezitativ: Où courez-vous? — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 001:51 |
7 | Arioso: Crois-moi, Clarisse — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 001:05 |
8 | Rezitativ und Trio: C'en est trop et j'aurai raison de ton injure — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 000:59 |
9 | Rezitativ: Mon sang ge glace, est-ce la tombe — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 002:54 |
10 | 1. Molto maestoso — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 007:09 |
11 | 2. Andante — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 011:33 |
12 | Hymne — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 004:26 |
13 | Sposalizio — FLEMISH RADIO CHOIR/ BRUSSELS PHILHARMONICS/ NIQUE | 008:40 |
In de prachtig vormgegeven serie Collection Prix de Rome is na boekjes, gewijd aan de inzendingen voor de Prix van Debussy, Saint-Saëns en Gustave Charpentier, een deel verschenen met werk van de vrijwel onbekende Fransman Max d’Ollone (1875-1959), een leerling van Gounod, Saint-Saëns en Massenet. In deze uitgave maar liefst zes inzendingen voor de Prix de Rome van d’Ollone uit de jaren 1894-1897. Daarnaast ook één zending uit Rome (1899) en een orkestratie van een pianostuk van Franz Liszt (1939). D’Ollone was nog piepjong toen hij meedong en in de prijzen viel: rond de twintig. Duidelijk hoorbaar zijn d’Ollones fascinatie voor Wagner en Liszt en de afwezigheid (of eerder: het voor zich houden) van een eigen gezicht. Dat zou pas later komen. Maar voor de rest: prachtig stromende muziek en briljante orkestraties. Dit is romantiek ten top. Studenten moesten nu eenmaal passen in het stramien en – desnoods – een voetval doen om in Rome te studeren. Tijdens het spitten voor deze reeks komen de onderzoekers overigens van alles tegen. Zo stuitten ze ook op lang verloren gewaande werken van Paul Dukas, aan wie ongetwijfeld een volgend deel zal worden gewijd.
Jurjen Vis (2-2013)