5054197184611
Componist | Various |
Titel | Cinema |
Artiest | Alexandre Tharaud, piano |
Artikel nr. | 5054197184611 |
EAN Code | 5054197184611 |
Aantal CD's | 2 |
Label | PLG UK Classics |
Releasedatum | 2022-10-21 |
# | Titel & Artiest | Tijd |
---|---|---|
1 | Concertino (bearb. von Michel Legrand und Dimitri Soudoplatoff) — THARAUD,ALEXANDRE | 003:46 |
2 | Over the moon — THARAUD,ALEXANDRE | 002:02 |
3 | Hauptthema (bearb. von Dimitri Soudoplatoff) — THARAUD,ALEXANDRE | 002:05 |
4 | Hauptthema — THARAUD,ALEXANDRE | 002:01 |
5 | Camille (bearb. von Alexandre Tharaud) — THARAUD,ALEXANDRE | 002:21 |
6 | Générique — THARAUD,ALEXANDRE | 002:22 |
7 | The windmills of your mind (bearb. von Dimitri Soudoplatoff) — THARAUD,ALEXANDRE | 003:14 |
8 | Hauptthema (bearb. von Rachel Berlin) — THARAUD,ALEXANDRE | 002:46 |
9 | Hauptthema — THARAUD,ALEXANDRE | 002:27 |
10 | Concerto pour la fin d'un amour - Finale (bearb. von Dimitri Soudoplatoff) — THARAUD,ALEXANDRE | 003:14 |
11 | Romance anónimo (bearb. von Alexandre Tharaud und Dimitri Soudoplatoff) — THARAUD,ALEXANDRE | 002:08 |
12 | Finale — THARAUD,ALEXANDRE | 003:49 |
13 | His eyes, her eyes (bearb. von Dimitri Soudoplatoff) — THARAUD,ALEXANDRE | 004:48 |
14 | Chère Marylin — THARAUD,ALEXANDRE | 002:59 |
15 | Sirba — THARAUD,ALEXANDRE | 002:51 |
16 | L'Amant — THARAUD,ALEXANDRE | 003:12 |
17 | Concerto (bearb. für 2 Klaviere von Alexandre Tharaud) — THARAUD,ALEXANDRE | 001:57 |
18 | The way we were (bearb. von Dimitri Soudoplatoff) — THARAUD,ALEXANDRE | 002:50 |
19 | Hauptthema — THARAUD,ALEXANDRE | 004:14 |
20 | Hauptthema (bearb. von Alexandre Tharaud) — THARAUD,ALEXANDRE | 002:46 |
21 | Emmanuelles Thema (bearb. von Alexandre Tharaud) — THARAUD,ALEXANDRE | 002:29 |
22 | Il colore dei suoi occhi (retranskr. von Dimitri Soudoplatoff) — THARAUD,ALEXANDRE | 004:18 |
23 | Hauptthema (retranskr. von Abel Saint-Bris) — THARAUD,ALEXANDRE | 001:56 |
1 | Mia & Sebastians Thema — THARAUD,ALEXANDRE | 001:31 |
2 | Mouvement perpétuel — THARAUD,ALEXANDRE | 002:11 |
3 | La valse d'Amélie (bearb. von Dimitri Soudoplatoff) — THARAUD,ALEXANDRE | 002:43 |
4 | Otto e mezzo — THARAUD,ALEXANDRE | 002:06 |
5 | Hauptthema — THARAUD,ALEXANDRE | 002:07 |
6 | Valzer del Commiato — THARAUD,ALEXANDRE | 002:06 |
7 | Liebesthema (bearb. von Dimitri Soudoplatoff) — THARAUD,ALEXANDRE | 003:08 |
8 | India song — THARAUD,ALEXANDRE | 002:38 |
9 | Ballade de l'éléphant — THARAUD,ALEXANDRE | 001:54 |
10 | L'illusionista (bearb. von Nicola Scardicchio) — THARAUD,ALEXANDRE | 001:57 |
11 | Medley — THARAUD,ALEXANDRE | 004:50 |
12 | La chanson d'Hélène — THARAUD,ALEXANDRE | 002:51 |
13 | Beau-père — THARAUD,ALEXANDRE | 003:28 |
14 | Promenade sentimentale — THARAUD,ALEXANDRE | 002:53 |
15 | Grisbi Blues (bearb. für Klavier von Michel Legrand) — THARAUD,ALEXANDRE | 002:27 |
16 | Dedica — THARAUD,ALEXANDRE | 003:07 |
17 | Merry Christmas, Mr. Lawrence — THARAUD,ALEXANDRE | 004:06 |
18 | The force theme — THARAUD,ALEXANDRE | 001:49 |
19 | The poet acts — THARAUD,ALEXANDRE | 003:06 |
20 | Quarantine — THARAUD,ALEXANDRE | 002:12 |
21 | Tendre comme le souvenir (Hauptthema) — THARAUD,ALEXANDRE | 002:03 |
22 | Hymne des fraternisés — THARAUD,ALEXANDRE | 004:21 |
23 | Hauptthema (bearb. von Dimitri Soudoplatoff) — THARAUD,ALEXANDRE | 004:32 |
24 | Rolls — THARAUD,ALEXANDRE | 002:24 |
25 | Hauptthema (bearb. von Alexandre Tharaud) — THARAUD,ALEXANDRE | 002:02 |
26 | Hauppthema — THARAUD,ALEXANDRE | 002:39 |
27 | Hauptthema — THARAUD,ALEXANDRE | 003:21 |
28 | L'amore di Rocco — THARAUD,ALEXANDRE | 001:35 |
Alexandre Tharauds hommage aan de filmmuziek: het is te veel om op te sommen, twee cd’s met zoveel korte tracks en een totale speeltijd van zo’n 2½ uur. We komen namen tegen van componisten als Michel Legrand, John Williams, Ennio Morricone, Nino Rota, Philip Glass, Stéphane Grapelli en titels van befaamde rolprenten als Summer of ’42, E.T., Les choses de la vie, The Thomas Crown Affair, The Way We Were, Il gottapardo, The Godfather, Schindler’s List en Star Wars, om een volstrekt willekeurige greep te doen. ‘Volstrekt willekeurig’ is ook de indruk die Tharauds repertoirekeuze wekt. Hij maakte briljante bewerkingen voor piano, deels begeleid door Antonio Pappano die zijn dirigeerervaring in het muziektheater optimaal benut. 51 uit hun cinematografisch verband gerukte muziekstukken geven toch de indruk van verbrokkeling. Filmmuziek is bedoeld om de beelden te ondersteunen en zo bij te dragen aan de spanningsopbouw, de sfeer, de actie, het ritme van de film. Het is aan u als luisteraar om te bepalen of die muziek zonder film op eigen benen kan staan. Aan Alexandre Tharaud zal het beslist niet liggen, want zijn spel is om door een ringetje te halen.
Gerard Scheltens (Klassieke Zaken 5/6-2022)