Terug naar het overzicht
cover
Legrand Between Yesterday and Tomorrow
€ 23,99 Bestellen
Toevoegen aan winkelmandje Bestellen

Legrand

Between Yesterday and Tomorrow

0889854104924

Componist Legrand
Titel Between Yesterday and Tomorrow
Artiest Dessay, Natalie / London Studio Orchestra
Dirigent Legrand, Michel
Artikel nr. 041049288985
EAN Code 0889854104924
Aantal CD's 1
Label SONY CLASSICAL
Releasedatum 2017-11-23
# Titel & Artiest Tijd
1 Birth — Dessay, Natalie 003:11
2 Mother and Child — Dessay, Natalie 002:46
3 Mother and Child Interlude — Dessay, Natalie 001:09
4 Where Does the Wind Come From ? — Dessay, Natalie 003:02
5 Where Does the Wind Come From Interlude — Dessay, Natalie 002:00
6 Hold Me — Dessay, Natalie 003:18
7 Can You Tell the Moment ? — Dessay, Natalie 003:28
8 Fairly Tales and Strory Books — Dessay, Natalie 003:02
9 An Unexpected Smile — Dessay, Natalie 002:59
10 An Unexpected Smile Interlude — Dessay, Natalie 001:26
11 With You — Dessay, Natalie 002:22
12 You and I Plus One — Dessay, Natalie 001:39
13 You and I Plus One Interlude — Dessay, Natalie 001:13
14 Mother and Child Duo — Dessay, Natalie 006:36
15 Wait — Dessay, Natalie 003:15
16 Wait Interlude — Dessay, Natalie 001:51
17 The More You Have — Dessay, Natalie 003:13
18 Yesterday's Apples — Dessay, Natalie 003:52
19 Between Yesterday and Tomorrow — Dessay, Natalie 004:08
20 Last Breath — Dessay, Natalie 004:53

Het klikt tussen componist Michel Legrand en zangeres Natalie Dessay. Een paar jaar geleden namen ze samen het album Elle et lui op, en dat smaakte naar meer. Dus voltooide Legrand speciaal voor Dessay een oratorium voor solostem en orkest dat hij ooit voor Barbra Streisand had willen schrijven, maar nooit afmaakte. De ondertitel The extraordinary story of an ordinary woman somt het stuk mooi op: de ambitieuze liedcyclus van een uur schildert het leven van een vrouw in vogelvlucht, van geboorte tot dood. De muziek is afwisselend lichtvoetig, teder en melancholiek. Vaak lijkt Legrand een klein eerbetoon aan andere componisten in te bouwen: Bach, Prokofjev, Ravel en Gershwin komen allemaal voorbij, en het springerige western-ritme in Where does the wind come from lijkt zo uit de koker van Ennio Morricone te komen. Dessay zingt op haar jazzyst en in perfect Engels, met slechts een lichte, en daardoor des te charmantere hint van een Frans accent. Ze is niet bang voor effectbejag: in het slaapliedje Mother and child imiteert ze duidelijk een kinderstemmetje. Het past helemaal in haar opvatting van de muziek: zingen blijft altijd ook theater voor Dessay, zo blijkt.

Benjamin Rous (1-2018)

  • cover
  • cover
Terug naar het overzicht