Terug naar het overzicht
cover
Rossini Aria's - George Petrou
€ 17,99 Bestellen
Toevoegen aan winkelmandje Bestellen

Rossini

Aria's - George Petrou

GRATIS: Folk

0028947956815

Componist Rossini
Titel Aria's - George Petrou
Artiest Fagioli, Franco / Armonia Atenea
Dirigent Petrou, George
Artikel nr. 479568100289
EAN Code 0028947956815
Aantal CD's 1
Label DEUTSCHE GRAMMOPHON
Releasedatum 2016-09-30
# Titel & Artiest Tijd
1 "Pien di contento in seno" (Scene 2) — FAGIOLI,FRANCO/ARMONIA ATENEA/PETRO 004:10
2 "Sazia tu fossi alfine" (Scene 9) — FAGIOLI,FRANCO/ARMONIA ATENEA/PETRO 002:09
3 "Ah, perché, perché la morte" (Scene 9) — FAGIOLI,FRANCO/ARMONIA ATENEA/PETRO 009:30
4 "Serti intrecciar le vergini" (Scene 16) — FAGIOLI,FRANCO/ARMONIA ATENEA/PETRO 002:23
5 "Questi che a me presenta" (Scene 16) — FAGIOLI,FRANCO/ARMONIA ATENEA/PETRO 000:53
6 "Vieni, tuo sposo e amante" (Scene 16) — FAGIOLI,FRANCO/ARMONIA ATENEA/PETRO 003:01
7 "Al trono tuo primiero" (Scene 16) — FAGIOLI,FRANCO/ARMONIA ATENEA/PETRO 003:44
8 "O sospirato lido" (Scene 3) — FAGIOLI,FRANCO/ARMONIA ATENEA/PETRO 005:26
9 "Dolci d'amor parole" (Scene 3) — FAGIOLI,FRANCO/ARMONIA ATENEA/PETRO 006:20
10 "Salve, Italia" (Scene 2) — FAGIOLI,FRANCO/ARMONIA ATENEA/PETRO 001:44
11 "O sacra alla virtù" (Scene 2) — FAGIOLI,FRANCO/ARMONIA ATENEA/PETRO 001:53
12 "Soffri la tua sventura ... Amica speme" (Scene 2) — FAGIOLI,FRANCO/ARMONIA ATENEA/PETRO 005:36
13 "Eccomi alfine in Babilonia" (Scene 2) — FAGIOLI,FRANCO/ARMONIA ATENEA/PETRO 005:59
14 "Ah, quel giorno ognor rammento" (Scene 2) — FAGIOLI,FRANCO/ARMONIA ATENEA/PETRO 006:28
15 "Nel misero tuo stato" (Scene 12) — FAGIOLI,FRANCO/ARMONIA ATENEA/PETRO 004:04
16 "Ah! Chi sa dirmi se la sposa" (Scene 12) — FAGIOLI,FRANCO/ARMONIA ATENEA/PETRO 002:04
17 "La pietà che in sen serbate" (Scene 12) — FAGIOLI,FRANCO/ARMONIA ATENEA/PETRO 009:57

Franco Fagioli heeft de enige operarol die Rossini schreef voor een castraat – Arsace in Aureliano in Palmira – op zijn repertoire staan, maar op zijn nieuwe cd zingt hij juist mannenrollen die Rossini voor vrouwenstemmen schreef. Daarmee leidt hij ons naar een wat vergeten hoekje van het repertoire: vooral in zijn serieuze opera’s maakte Rossini mooie mannenrollen voor altzangeressen, uit heimwee naar de goede castraatzangers van zijn vroege jeugd. Werken als Demetrio e Polibio, Eduardo e Cristina en Adelaide di Borgogna passeren de revue, alsmede Matilde di Shabran, het enige fragment waarin Fagioli er niet helemaal in slaagt de karakterisering overtuigend te maken; hij klinkt wat ouwelijk voor het karakter dat hij zingt. Dat merken we op omdat hij verder op het gebied van techniek en klankkleur zulke prachtige dingen doet. Grote diva’s als Marilyn Horne of Lucia Valentini Terrani behouden hun plek in het hart van de Rossini- liefhebber, maar er is nog ruimte voor Fagioli. Lof is ook op zijn plaats voor Armonia Atenea onder leiding van George Petrou: een frisse kijk op Rossini, zonder dat die zo aandachttrekkerig ‘anders’ is. We voelen de liefde voor dit repertoire bij de musici en de zanger.

Hein van Eekert (6-2016)

  • cover
Terug naar het overzicht