Terug naar het overzicht
cover
Ravel / Duparc Aimer et Mourir: Danses et Melodies
€ 22,99 Bestellen
Toevoegen aan winkelmandje Bestellen

Ravel / Duparc

Aimer et Mourir: Danses et Melodies

0691062061025

Componist Ravel / Duparc
Titel Aimer et Mourir: Danses et Melodies
Artiest Ticciati, Robin / Kozena, Magdalena
Artikel nr. 0000610CKD
EAN Code 0691062061025
Aantal CD's 1
Label LINN RECORDS
Releasedatum 2018-09-01
# Titel & Artiest Tijd
1 Daphnis et Chloe Suite No. 2 — Magdalena Kozena; DSO Berlin; Robin Ticciati 016:45
2 L'invitation au voyage — Magdalena Kozena; DSO Berlin; Robin Ticciati 005:12
3 Au pays où se fait la guerre — Magdalena Kozena; DSO Berlin; Robin Ticciati 005:33
4 Chanson triste — Magdalena Kozena; DSO Berlin; Robin Ticciati 004:15
5 Phidylé — Magdalena Kozena; DSO Berlin; Robin Ticciati 006:16
6 Modéré — Magdalena Kozena; DSO Berlin; Robin Ticciati 001:16
7 Assez lent — ROBIN TICCIATI - MAGDALENA KOZENA - 002:43
8 Modéré — ROBIN TICCIATI - MAGDALENA KOZENA - 001:46
9 Assez animé — ROBIN TICCIATI - MAGDALENA KOZENA - 001:17
10 Presque lent — ROBIN TICCIATI - MAGDALENA KOZENA - 001:23
11 Assez vif — ROBIN TICCIATI - MAGDALENA KOZENA - 000:53
12 Moins vif — ROBIN TICCIATI - MAGDALENA KOZENA - 002:59
13 Epilogue: Lent — ROBIN TICCIATI - MAGDALENA KOZENA - 004:15
14 Aux étoiles — Magdalena Kozena; DSO Berlin; Robin Ticciati 005:29

Met hun samenwerking in muziek van Debussy en Fauré hebben de dirigent Robin Ticciati en de mezzosopraan Magdalena Kozená de smaak te pakken gekregen. Nu richten ze hun pijlen op Ravel en Duparc onder het motto ‘Aimer et mourir’. Als de nieuwe chef-dirigent van het Deutsches Symphonie-Orchester Berlin weet Ticciati de Berlijners weer te verleiden tot een subtiele Franse toets, deze keer in de tweede suite uit Daphnis et Chloé en in Ravels eigen orkestratie van de even opzwepende als verfijnde Valses nobles et sentimentales, die oorspronkelijk voor piano zijn gecomponeerd. Oosterburen die met een elegante zwier over de dansvloer wervelen en de gedachte oproepen aan ruisende zijde: om dit met zijn dirigeerstokje te bereiken mag Ticciati zich wel een tovenaar noemen. In de liederen van Duparc liggen de zaken anders. De kleurrijke orkestraties van Ravel vormen daar opnieuw een attractie van jewelste, maar het tempo wordt in L’invitation au voyage zozeer uitgerekt dat de roes van een brandend verlangen ver te zoeken is. Ook in Chanson triste en Phidylé koestert Kozená zich met haar fraaie stem behaaglijk in de sensuele orkestklank, maar de lome stemming gaat enigszins ten koste van de emotionele zeggingskracht.

Eddie Vetter (5-2018)

  • cover
  • cover
Terug naar het overzicht